Er wordt toestemming gevraagd voor de organisatie van West-Vlaanderen Cycling Tour NWL slotrit Rekkem op 24 augustus 2025 te Rekkem.
Gelet op de aanvraag van 3 december 2024 betreffende de organisatie van West Vlaanderen Cycling Tour NWL slotrit Rekkem. De TVR werd gewijzigd.
Gelet op de diverse adviezen, van zowel interne als externe diensten
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent de toestemming voor de organisatie van West Vlaanderen Cycling Tour NWL slotrit Rekkem op 24 augustus 2025 te Rekkem Plaats.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen keurt volgend tijdelijk verkeersreglement goed:
Artikel 2.1: Op zondag 24 augustus 2025 is het van 10u00 tot 18u00 verboden te parkeren in onderstaande straten :
§2. Dit parkeerverbod wordt gesignaleerd met verkeersborden E1.
Artikel 2.2: Op zondag 24 augustus 2025 is het van 12u00 tot 18u00 verboden te parkeren in onderstaande straten :
§2. Dit parkeerverbod wordt gesignaleerd met verkeersborden E1.
Artikel 2.3: Op 24 augustus 2025 is van 15u00 tot 18u00 alle verkeer tegen de rijrichting van de wielerwedstrijd verboden in :
§2. Dit verbod wordt ter kennis gebracht door middel van verkeersborden C1 en F19 op de desbetreffende kruispunten. Tevens zullen verkeersborden C31 de weggebruikers kennis geven van het verbod om links of rechts af te slaan op de kruispunten in voornoemde straten. De te volgen richting wordt gesignaleerd met verkeersborden D1.
Artikel 2.4: Op 24 augustus 2025 van 15:00 uur tot 18:00 uur
§1. is het verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder, met uitzondering van het plaatselijk verkeer
§2. Dit verbod wordt gesignaleerd door verkeersborden C3, aangevuld met onderbord type GIV, met opschrift uitzonderlijk plaatselijk verkeer en het verkeersbord F45.
Artikel 2.5: Op zondag 24 augustus 2025 van 15 uur tot 18 uur of tot einde wedstrijd zal het verkeer worden omgeleid
Dit wordt ter kennis gebracht door middel van verkeersborden F41.
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen keurt de aanvraag tot ontlenen feestmateriaal principieel goed. Nadere afspraken dienen te worden gemaakt met de dienst Feestelijkheden (sarah.cardoen@menen.be - 056/529 364) naargelang eveneens van de beschikbaarheid van de gevraagde materialen.
Artikel 4: Het college van burgemeester en schepenen vraagt om een bewonersbrief op te maken en te verspreiden naar alle bewoners die hinder ondervinden (bijv. toegankelijkheid, parkeren, enz.) door het georganiseerde evenement. U bezorgt deze brief best een 10 tal dagen voor het evenement. Graag de brief ook ter info te bezorgen aan evenementen@menen.be Meer info: https://www.menen.be/veel-gestelde-vragen#communicatie
Artikel 5: De aanvrager zal van deze beslissing op de hoogte worden gebracht.
Artikel 6: Een kopie van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de lokale politie, PZ Grensleie.