Er wordt toestemming gevraagd voor de organisatie van de Sinksenbraderie op 20 mei 2024 te Menen.
Gelet op de aanvraag van 4 maart 2024 betreffende de organisatie van de Sinksenbraderie op 20 mei 2024 te Menen (Barakken).
Gelet op de diverse adviezen, van zowel interne als externe diensten
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent de toestemming voor de organisatie van Sinksenbraderie op 20 mei 2024 te Menen mits strikte naleving van de gemaakte afspraken tijdens het VEICO van 21 maart 2024.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen keurt volgend tijdelijk verkeersreglement goed:
Artikel 2.1: Op maandag 20 mei 2024 van 04.00 uur tot 23.00 uur
§1. is het parkeren verboden
§2. Dit verbod wordt gesignaleerd door verkeersborden E1.
Artikel 2.2 Op maandag 20 mei 2024 van 03.00 uur tot 23.00 uur
§1. is het verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder
§2. Dit verbod wordt gesignaleerd door verkeersborden C3 (incl op de zijwegen)
Artikel 2.3 Op maandag 20 mei 2024 van 04.00 uur tot 23.00 uur
§1. is het verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder, met uitzondering van het plaatselijk verkeer
§2. Dit verbod wordt gesignaleerd door verkeersborden C3, aangevuld met onderbord type GIV, met opschrift uitzonderlijk plaatselijk verkeer en het verkeersbord F45.
Artikel 2.4 Op maandag 20 mei 2024 van 04.00 uur tot 23.00 uur
§1. wordt het verkeer in beide rijrichtingen omgeleid
§2. Dit wordt gesignaleerd door de verkeersborden F41 op de betrokken kruispunten.
Artikel 2.5 Op maandag 20 mei 2024 van 04.00 uur tot 23.00 uur
wordt het ziekenhuis AZ Delta bewegwijzerd door middel van borden F39 op volgende kruispunten:
- Moeskroenstraat ter hoogte van de rotonde N32
- Kortrijkstraat ter hoogte van de afslag N32 (molen)
Artikel 2.6 Op maandag 20 mei 2024 van 04.00 tot 23.00 uur
§1. Wordt het enkelrichtingsverkeer opgeheven in volgende straten:
- Schansstraat
- Koninginnestraat
§2. Het opheffen van dit enkelrichtingsverkeer gebeurt door het afdekken van de borden C1 en F19
Artikel 2.7 Een afschrift van dit besluit wordt aan de korpschef van de lokale politie gestuurd.
Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen vraagt om een bewonersbrief op te maken en te verspreiden naar alle bewoners die hinder ondervinden (bijv. toegankelijkheid, parkeren, enz.) door het georganiseerde evenement. U bezorgt deze brief best een 10 tal dagen voor het evenement. Graag de brief ook ter info te bezorgen aan evenementen@menen.be Meer info: https://www.menen.be/veel-gestelde-vragen#communicatie
Artikel 4: De aanvrager zal van deze beslissing op de hoogte worden gebracht.
Artikel 5: Een kopie van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de lokale politie, PZ Grensleie.